SMS: 794 418 000
DUCHOWI PRZYWÓDCY (1 Kor. 1.12)
(np.: kościół Luthra - luterański)
Hołdowanie bohaterom jest częścią ludzkiej natury, nasza cielesność uwielbia oddawać przywództwo tym, którzy zadowalają jej gusta. Od przywódców duchowych powinnismy uczyć się zachowywania woli Bożej, a nie czynić z nich liderów i z ich powodu dzielić się na sekty.
NARZĘDZIA ZBAWIENIA (1 Kor. 1.12)
(np.: kościoły misyjne)
Rzeczą naturalną i powszechną jest to, że osoby zbawione za pośrednictwem pracownika Bożego lub społeczności uważają się za należących do pracownika lub społeczności. Jest to naturalne, ale nie duchowe. Jest to powszechne, ale nie biblijne.
NIE-SEKCIARSTWO (1 KOR. 1.12-13)
(np.: kościół domowy)
Na znak protestu przeciwko podziałom w chrześcijaństwie wielu wierzących próbuje się oddzielić od tych którzy są w podziale, niestety wpadają w pułapkę i czynią nowy podział. Oddzielają się od sekt tworząc nową "nie-sektę"... Podstawą społeczności nie może być sprzeciw wobec denominacji bo tworzymy wtedy nową denominację "anty-denominację". Nie powinniśmy być sekciarscy, ale to niem może być podstawą naszej społeczności. Jedyną podstawą społeczności jest Chrystus - fundament zalożony na gruncie miejscowości. Nasza społeczność musi więc objąć wszystkich wierzących z danej miejscowości, bez względu czy istniejące między nami różnice! Wszyscy wierzący z danej miejscowości należą do eklezji, nie można zmienić "wszyscy wierzący" na "wszyscy bez-dominacyjni wierzący".
RÓŻNICE DOKTRYNALNE (List do Rzymian rozdz.14)
(np. kościół adwentystów)
Żaden z doktrynalnych poglądów nie stanowi biblijnej podstawy podziału wśród dzieci Bożych, choć jedni mogą mieć słuszność a inni się mylą, nie jest to podstawa do podziału. Musimy zobaczyć w Piśmie, szczególnie w dziejach apostołów, że kościoły - eklezje - zbory zakładane przez nich reprezentowały miejscowość, a nie doktryny.
RÓŻNCE RASOWE (1 Kor. 12.13)
(np.: kościół południowych baptystów)
Żydzi zawsze mieli uprzedzenia rasowe wobec innych narodów, mimo to w eklezji zarówno Żydzi jak i Grecy i inne narody pokonały wszelkie różnice i trwały w jedności.
RÓŻNICE NARODOWOŚCIOWE
(np.: kościół polsko-katolicki)
Eklezja (kościół) był jeden w miejscowości, i nie miał związku z narodowością, nie było Zaraz będę!oru żydowskiego w Rzymie lub zboru greckiego, był jeden kościół w Rzymie.
RÓŻNICE SPOŁECZNE
(np.: kościół ewangelii sukcesu)
W pierwszych wiekach szczególnie widoczne i ogromne różnice społeczne, majątkowe czy klasowe nie stanowiły przeszkody w jedności braci i sióstr w Chrystusie.
Na podstawie "Normalne chrześcijańskie życie kościoła" W.Nee, rozdział V (tu kupisz)